לפיד: "הצעתי לנשיא לגבש הצעה לתיקון מערכת המשפט"

איתי גדסי No Comments on לפיד: "הצעתי לנשיא לגבש הצעה לתיקון מערכת המשפט"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בישיבת הסיעה: "הצעתי לנשיא הרצוג להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה, שתגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשויות. הנשיא בוחן בימים אלה את הרעיון"

Israeli Prime Minister and leader of the Yesh Atid party Yair Lapid speaks to supporters as the results of the Israeli elections are announced, in Tel Aviv, on November 2, 2022. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** יש עתיד חברי מפלגה בחירות מדבר תוצאות בחירות יאיר לפיד ראש הממשלה צילום: תומר נויברג/פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה, כי הציע לנשיא המדינה להקים ועדה נשיאותית שתגבש הצעת פשרה לתיקון מערכת המשפט.

"פירוק ודריסת מערכת המשפט שאותה הממשלה דוחפת בכל הכוח קורעת לגזרים את החברה הישראלית. גם אנשים ששנים דיברו על רפורמה משפטית, מבינים שזו לא רפורמה. זה הרס הדמוקרטיה", אמר לפיד.

"אין חולק על כך שיש מה לתקן במערכת המשפט, אין מערכת שאין מה לתקן בה, אבל רפורמה שאותה מוביל ראש ממשלה שנאשם בפלילים, ושרים שהם עבריינים מורשעים, היא רפורמה שאי אפשר להאמין לה.

"אם רוצים לשפר ולתקן את ליבת מערכת שלטון החוק שלנו, מי שמתקן צריך להיות מעל לכל חשד. התיקון לא יכול להיעשות בידי נאשמים ומורשעים. הוא לא יכול להיעשות בידי מי שיש להם אינטרסים זרים. הוא לא יכול להיעשות בחופזה, בלי איזונים ובלי בלמים, כדי לפתור בעיות פוליטיות".

לפיד חשף: "שוחחתי על כך בשבוע שעבר ושוב השבוע עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. הצעתי לנשיא הרצוג להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה, שתגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת.

"ועדה נשיאותית תוכל לשמוע את כל הצדדים, את בית המשפט, את הממשלה, את האופוזיציה, את האקדמיה. במקום הדהירה הפרועה שאנחנו רואים היום, היא תקיים הליך סדור שבסופו תונח על השולחן הלאומי הצעה מאוזנת שתשפר במקום להרוס, תתקן במקום לשבור.

"הנשיא בוחן בימים אלה את הרעיון. אני מאמין ומקווה שהוועדה הנשיאותית אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו".

מבית הנשיא נמסר: "כחלק משיחות שמקיים נשיא המדינה בשבועות האחרונים במטרה למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם, שוחח הנשיא גם עם ראש האופוזיציה ח״כ יאיר לפיד. נשיא המדינה ממשיך במאמצים בלתי פוסקים עם כלל הגורמים הרלוונטיים, במטרה ליצור דיאלוג ושיח רחב-היקף, קשוב ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן".



0 תגובות